Sunday, December 7, 2008

Vakantie 2007

Zo nog anderhalve week en dan is het zover!!! Einde stage, met andere woorden niet meer iedere dag om 6 uur opstaan en om half 8 pas weer thuis zijn, 5 maanden aan een stuk. Geen verantwoording meer afleggen, geen taken, school, of te wel de komende tijd ben ik in mijn element. (ps. stage was top hoor:))

Het kooitje is open en ik ben niet van plan om te aarzelen... Jahwel lang verwacht, maar nu dan toch binnen handbereik!!!

Eurotip 2007, 3 weken lang toeren door het oostelijke gedeelte van Europa. En ja ik hoor je denken OOST EUROPA!! Wat ga je daar nu weer doen.
Nou mijn antwoord: Alles wat mijn hartje blieft en zo is het en niet anders.
Ik en mijn maten denken namelijk dat oost-europa ondergewaardeerd wordt. Kijk de rest van europa hebben we nu wel onderhand gezien. En om nu weer met 80% van de op vakantie gaande Nederlanders lekker in Spanje bij Kees Kroket frikandellen te gaan eten tussen de schreeuwende Johnnies en Prisillaas, dat zie ik niet echt zitten.

Mijn idee van vakantie is een aantal weken doen waar je maar zin in hebt en zoveel mogelijk afwijken van het patroon waar je in Nederland aanvast zit. In die weken dat ik weg ben breek ik vrij uit de sleur (ik kan niet echt zeggen dat ik in een sleur leef, in tegendeel zelfs maar je moet iets verzinnen om je acties achteraf te kunnen verantwoorden :))

En voordat je kan reageren zal ik je alvast voor zijn, ja dat 80% van de op vakantie gaande Nederlanders naar Spanje, Frankrijk ed. gaan heeft een reden bla bla bla. Kijk ik weet ook heus wel dat die landen genoeg te bieden hebben en dat je je daar ook goed kunt vermaken maar ik denk ook dat de reden is dat mensen bang zijn om naar oost-europese landen te gaan.

Het eerste waar ze aan denken is diefstal, geweld, corruptie etc. Dat zal er ook wel allemaal in zekere getale aanwezig zijn, maar dat heb je ook in andere europese landen. Turkije had tot een aantal jaren geleden ook nog de reputatie van diefstal, corruptie, geweld en onguren personen. En nu gaat ook een groot gedeelte van de Nederlanders het geluk daar een aantal dagen op zoeken. Naïf?!? You be the judge...

Onder het motto: als er één schaap over de dam is, volgen er meer, of in ons geval: Wanneer er vier bijna asociaal knappe jongens het nog ondergewaardeerde Oost-Europa verkennen, volgen er meer! Trekken wij (vrij vertaalt) door Europa, wellicht dat we Italië ook nog even aan doen, kijk het mooie van deze trip is dat er niet echt iets vast staat... JE BENT JONG EN JE WILT WAT.

En wij willen naar oost europa en wij gaan daar drie weken lang de beest uithangen (Het klinkt erger dan het waarschijnlijk zal zijn, ofjah wat weet ik daar nu van, ik kan niet voor de rest spreken natuurlijk)

Oke Oost-Europa: We snappen het Mark, we moeten voorbij gaan aan de vooroordelen en zelf ondervinden hoe het is, je hebt gelijk! Maar hoe ben je van plan daar te komen?!?
Simpel!
Denk even mee, 4 jongens, 4 rijbewijzen, 1 auto, ca. 5000 km. Snap je hem al. Jawel we gaan de wijde wereld in met de perfecte auto voor de job. Volvo 740 Baby... Old Skool to the bone...

JAH IK HEB ER HEEL ERG VEEL ZIN IN, HOE KAN DAT OOK ANDERS en nee je kan niet meer mee want we hebben slechts een beperkt aantal zit plaatsen. Ruimte is ietwat schaars...

Wel mag je na afloop de foto's komen kijken met wellicht enige censuur voor sommige viewers wat er in oost-europa gebeurt blijft in oost-europa... hehe Tot over een week of 3 / 4...

No comments: