Sunday, December 7, 2008

Bakel Kermis

Bakel Kermis, hij is alweer een tijdje afgelopen maar ik vindt toch dat ik jullie hier het een en ander over moet vertellen.

Aller eerst, kermis!?! degenen die mij kennen weten dat ik nooit zo'n fan ben geweest van dit fenomeen. maar waarom eigenlijk niet?

De geluidjes zijn magistraal en de teksten geschreeuwd door de vele loketten zijn geniaal en herkenbaar. Daarnaast kun je er suikerspinnen en wineballen kopen die je tanden doen smelten. En als je dan nog geen epileptische aanval hebt gekregen van alle felle knipperende lichtjes kun je ook nog eens lekker kotsen na weer zo'n geweldige bloedstollende attractie. Het kan toch niet mooier zou je zeggen. En nu ik de kermis aan het ontleden ben kom ik er ook achter dat ik kermis eigenlijk gewoon leuk vind.

Het probleem is echter altijd de sfeer in de kroegen en sommige ritjes tijdens deze 5 dagen. Door de nieuwe stroom van stoere en gevaarlijke jongens ontstaat er logischerwijs frictie met de lokale jongens van het zelfde kaliber. Vijandige stemming en een veelvoud van vechtpartijen tot het gevolg. Nu ik het dan eindelijk van me af heb geschreven moet er toch alweer op terug komen Die sfeer maakt het denk ik ook meteen wat de kermis kermis maakt. De combinatie van angst, kotsen, drinken, schelden, schreeuwen, evenwichtsstoornis, epileptische aanvallen en suikerspinnen maken het ieder jaar weer tot een groot succes en tevens een aanslag op je lijf en je portemonnee wel te verstaan.

Maar ik dwaal af. Bakel kermis, in het pittoreske en altijd gezellig bakel is kermis natuurlijk ook gewoon kermis en is mijn impressie ervan hierboven dus al op geschreven Hetgeen is even kwijt wilde is het feit dat ik bakel kermis even enigzins op de spreekwoordelijke kaart wil/tracht te zetten. Dit omdat ik er 2 weken geleden geweldig vermaakt heb. En dan te bedenken dat ik niet eens in een attractie geweest ben.
Wereld cafe hein horst en de roundup waren het toneel van deze mooie zaterdagavond. Omdat deze tekst weer veel en veel te lang is zal ik de afsluiting kort en bondig houden.

Muziek, drukte, bier, dansvloer, borrels, tuinstoelen, heggen, vrouwen, bestelbussen, nachtelijke uurtjes, geen kater dus...

bakel kermis ik zeg 3x ja

No comments: